Reklama, jako forma promowania produktu znana jest od niepamiętnych czasów. Najstarsze formy promocji produktu znalezione zostały około sześciu tysięcy lat temu na bliskim wschodzie. Były to gliniane tabliczki zapisane pismem klinowym. Ich autor zachwalał gliniane miski i naczynia wytwarzane przez niego.

Obecnie reklama ewoluowała niesłychanie. Reklama prasowa powoli wyparta została przez radiową i telewizyjną. Te z kolei powoli ustępują reklamie internetowej. Internet, jako medium, które zdominowało współczesny świat jest miejscem, gdzie styka się ze sobą wiele form komunikacji. Oprócz możliwości czytania (jak w tradycyjnej prasie) mamy możliwość słuchania (jak w radiu) oraz obejrzenia (jak w telewizji). Co więcej internet daje nam olbrzymią możliwość interakcji i wybierania interesujących nas tematów. Nie jesteśmy skazani na jedną redakcję i informacje z jednego segmentu, a sami możemy kreować schemat i formułę, w jakiej informacje (a w tym reklama) do nas docierają.

Poza niewątpliwymi zaletami sieci, istnieją jednak zagrożenia związane chociażby z dostępnością, identyfikacją i łatwością odnalezienia, ale to jest temat na osobny artykuł. Jak powszechnie wiadomo, aby wyróżnić się w internecie trzeba być o krok przed wszystkimi, a statyczne reklamy obrazkowe i tekstowe są już w wielu wypadkach niewystarczające. Dlatego też wykorzystanie technologii flash jest jak najbardziej wskazane. Aby dotrzeć do klienta trzeba stosować różne środki wyrazu.

Dobrze zaprojektowany i wykonany baner przyciąga ciekawymi animacjami, estetyczną grafiką i niebanalnymi hasłami reklamowymi. Banery flash można stosować bezpośrednio na stronach, czy portalach internetowych, stanowią wtedy atrakcyjny i przyciągający uwagę dodatek, lub też wykorzystać je w jako nasza wizytówka w systemach linków sponsorowanych np. korzystając z systemu Google adwords. Należy jedynie pamiętać o tym, żeby banery były odpowiednio dynamiczne i odpowiednio zoptymalizowane. Często stosuje się także różnego rodzaju gry i aplikacje konkursowe, które pozwalają na wytworzenie więzi z użytkownikiem, co później owocuje zyskaniem oddanego klienta.

Środowiskiem, które pozwala na wykorzystanie technologii flash w najbardziej wydajny sposób jest bez wątpienia Facebook. Ten portal społecznościowy skupia kilkaset milionów użytkowników, jest więc to bardzo dobra baza potencjalnych klientów. Do chwili obecnej powstało już kilkadziesiąt tysięcy rozmaitych aplikacji, wokół których wytworzyły się społeczności i kręgi fanów. Pomyślcie nad wykorzystaniem możliwości jakie daje technologia flash, są to bowiem sprawdzone i popularne rozwiązania, które stosuje wiele firm. Warunkiem koniecznym do skutecznego wykorzystania potencjału jaki drzemie w tej technologii jest posiadanie odpowiednich umiejętności. W sieci znaleźć można zarówno ogłoszenia freelancerów oraz profesjonalnych agencji interaktywnych, także każdy może znaleźć coś dla siebie. Pamiętajcie jedynie, aby sprawdzić portfolio i (jeżeli to możliwe) referencje przyszłego wykonawcy waszych pomysłów.