Każdy z nas codziennie korzysta z internetu, dlatego obecność w wyszukiwarkach decyduje o tym czy nasza firma odniesie sukces w internecie. Nie oszukujmy się, większość z nas wpisuje po prostu frazę i w obrębie pierwszej strony wyników wyszukiwania znajduje to czego potrzebuje. Czasem klikamy na linki sponsorowane, a czasem na wyniki organiczne, jednak w obu przypadkach liczy się tylko piersza strona.
Po wpisaniu w wyszukiwarkę interesującej nas frazy pojawiają się wyniki. Te na samej górze oznaczone innym kolorem to właśnie linki sponsorowane. Występują one także z boku po prawej stronie, jednak to trzy pierwsze górne wyniki mają największą klikalność. W przypadku linków sponsorowanych osiągnięcie wysokich pozycji nie jest takie trudne, trzeba tylko otworzyć konto w systemie Google Adwords. Następnie podajesz słowa kluczowe, wymyślasz teksty reklamowe i ustalasz zasięg wyświetlania oraz budżet. W większość przypadków kampanie uruchamiane są już po kilku godzinach. Reklama może pojawić się na wysokich pozycjach wszystko zależy od stawki jaką wylicytujesz za kliknięcie. Często są to groszowe sprawy, jednak w konkurencycjnych branżach pojedyńcze kliknięcie może kosztować nawet kilkanaście złotych.
W przypadku pozycjonowania sprawa nie wygląda już tak prosto. Organiczne wyniki wyszukiwania to temat na osobną dysertację. Aby osiągnąć wysokie pozycje dla wybranych słów kluczowych należy zoptymalizować stronę i zdobywać dla niej wartościowe linki. Często jest to zadanie na wiele miesięcy, niestety bardzo wielu ludzi nie rozumie w jaki sposób pozycjonuje się strony wymagając od firmy pozycjonerskiej osiągania jak najszybszych wyników, tutaj jednak nie ma drogi na skróty. Albo robimy to powoli i z rozwagą albo wcale, ale niestety na rynku jest bardzo wielu „fachowców” oferujących gwarancję szybkich efektów. Pamiętaj, że uczciwe firmy pozycjoneskie nie gwarantują efektów pzoycjowania, robią natomiast wszystko co w ich mocy, aby poprawić pozycje twojej strony. Uważaj na różne promocje i oferty specjalne, magiczne narzędzia seo takie jak xrummer czy scrapebox to w rzeczywistości spamerskie narzędzia, których dobra firma pozycjonerska nie powinna używać.
Profesjonalne pozycjowanie jest opłacalną inwestycją, dlatego wybierz właściwą firmę i nie bój się tego że będziesz musiał płacić. Większość firm rozlicza się za efekty, tak więc przez pierwsze kilka miesięcy nie zapłacisz ani złotówki, a gdy twoja firma osiągnie wysokie pozycje, będziesz miał większy ruch na stronie, co z pewnością przłoży się na duże zyski.
Odpowiedź na pytanie co wybrać: pozycjonowanie, czy linki sponsorowane nie jest oczywista. Najlepiej wybrać obie opcje i wykorzystać możliwości jakie dają obydwie formy promocji w internecie.